Internationell kommunikations- rådgivning
Vad innebär kommunikationsrådgivning hos Anything English?
Bra kommunikation börjar med att lyssna, särskilt internationell kommunikation. Processen börjar därför med att du beskriver vilka behov som finns och vilka mål som du vill uppnå med din kommunikation på engelska.
När jag förstår dina specifika behov, arbetar jag med dig för att formulera och förmedla ditt budskap till rätt personer, på rätt sätt, via rätt kanaler, i rätt tid, med rätt engelskt språkbruk.
Tillsammans säkerställer vi att din kommunikation på engelska blir rätt från början. Därmed kan du undvika kostsamma, tidskrävande eller pinsamma misstag.
Baserat på dina mål och din kunskap om din verksamhet kan vi:
- Utveckla kommunikationsstrategier, för hela företaget eller en del av verksamheten – eller inför en lansering
- Utveckla konkreta, mätbara kommunikationsplaner baserade på dina strategier
- Formulera budskap som engagerar
- Utveckla rätt kommunikationskanaler och verktyg för din målgrupp
Varför anlita Anything English för rådgivning om kommunikation på engelska?
Om du anlitar mig får du det engelska språket från en person som har det som modersmål och tillika kvalificerad kommunikationsrådgivning från en expert inom kommunikation med internationella erfarenheter under 20 år utomlands. Jag har erfarenhet som intern konsult och kommunikationsrådgivare till ledningsgrupper och kollegor av många olika nationaliteter.
Jag har arbetat eller studerat i Storbritannien, Frankrike, Sverige, Thailand, USA och Indien. Jag är civilekonom med ett PostGraduate diplom inom ”Integrated Marketing and Communications” hos Chartered Institute of Marketing i England. Numera, bor jag i Sverige, jag talar flytande svenska och har en bra nivå på min franska.
Mina erfarenheter och uppdrag inkluderar att:
- Leda global marknadsföring och kommunikation för en internationell verksamhet.
- Ansvara för en marknadskommunikationsfunktion (en grupp av 7 personer) med uppgifter inom bl a PR, varumärkeskommunikation, marknadsundersökningar, strategisk marknadsföring och intern kommunikation.
- Samarbeta med internationella nätverk av marknadsförare för att genomföra kommunikationsprogram.
- Stödja och coacha företagsledare och kollegor i kommunikationsfrågor.
- Hantera kommunikation under stora organisatoriska förändringar inkl. företagsförvärv.
- Ansvara för PR inom ett läkemedelsföretag.
- Samarbeta med kommunikations- och reklambyråer.
- Hantera sponsring och evenemang.
Kunder berättAr:
Graeme Pike, Partner, Global Advisory COO, PwC